Saturday 14 May 2016

Alfalfa Complex Shaklee



ALFALFA COMPLEX
Alfalfa adalah sejenis tumbuhan yang ditanam secara organic di California. Ianya bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/ baja yang bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai ‘Raja Segala Tumbuhan’. 



Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi dikalangan tumbuhan alfalfa. Ia mengambil masa hampir 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun2 ini dikeringkan dan dibiar menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.

Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.


MANFAAT UTAMA
ALFALFA telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yg paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yg mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia, 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yg menyamai segelas susu.

1.       Mencuci hati, darah dan usus – makanan yg sangat beralkali yg boleh mengembalikan kenormalan badan yg berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
2.       Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitive, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
3.       Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, hepatitis, sembelit dan hyperacidity.
4.       Menyingkir lemak dan kolestrol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
5.       Melawan tumor – memakan 30 -50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
6.       Melegakan keletihan – melegakan keletihan dan sebagai rawatan kebanyakan penyakit.
7.       Mencegah / merawat atritis – melegakan sakit atritis dan kesakitan



t      TESTIMONI 
      Testimoni memang banyak la kalau kita google.. Ni antaranya :-















CADANGAN PENGAMBILAN
1.       Untuk kesihatan berpanjangan : 2x sehari – 10 biji setiap pengambilan

2.       Larutkan 10 biji Alfalfa ke dalam air, campurkan 3 biji Shaklee Peppermint-Ginger dan jus buahan atau jus pekat untuk lebih enak. Ia baik untuk system usus dan perut. Sesuai diminum bila2 masa.

3.       Untuk pencucian usus dan detoksifikasi, mencuci darah dan melawan kanser : 3 – 4 kali sehari, 10 biji setiap pengambilan.





       HARGA
     Alfalfa Complex ( L ) ( 700 tablet )    RM 97.50
     Alfalfa Complex ( S ) ( 330 tablet )    RM 53.75


   Sumber daripada : Buku Panduan Nutrisi Shaklee   

   Sila hubungi 012-745 8096 untuk maklumat lanjut




 


No comments:

Post a Comment