Saturday 13 August 2016

Aku Kebal?? Alhamdulillah.

Semalam pagi sy terlebih rajin... Rajin nak potong memotong. So bila dah terlebih rajin nak potong2, benda keras pun sy usahakan jugak nak potong. Akhirnya jari ku yg terpotong... Terhiris la senang citer. TERPOTONG tu bunyi mcm dah terpisah plak jari dr tgn.. He he he...

Waktu tgh cubaan memotong benda tu, memang dah terasa dlm hati "eehhh...silap2 ni aku yg kena ni...". Eemmm tgk2 btul plak terkena jari. Apa lagi darah pun kluar x henti2. Aku x menangis pun ( kita memang jenis x mengada...tahu kalau nangis pun bukan ada org yg pujuk pun....) Just relax cool je. Kebetulan memang depan sinki, so just tadah je la jari tu bawah air paip. Biar je air lalu kat jari tu. Bila tarik dari paip, tgk darah kluar lagi...tadah lg... 2-3 kali mcm tu lastnya aku ambik getah ikat di pangkal sebab nak stopkan darah dari terus kluar. Waktu ni memang rasa la 'nyut nyut' nya.. 

Sabtu 13/08/16 jam 8.55 pagi


Encik husband suruh letak minyak kat luka, tp aku x nak letak apa2 sebab nanti nak potong2 sayur bagai bau minyak plak lauk tu nanti.. So aku biarkan aje natural gitu..

Eemmm... Dalam hati berkata camana la nak tolong mak mertua masak ni, nanti jari sure pedih kalau kena air ni.... Itu yg aku dok fikir dlm kepala.

 Mak mertua ada rumah waktu tu sebab nak tumpang masak utk kenduri tahlil di rumah adiknya mlm nanti.  Aku x bgtau pun kat dia pasal jari telunjuk dah luka. Risau plak nanti dia kata cari alasan plak x nak tolong kat dapur 😝 . Tapi akhirnya boleh gak la tolong2, just potong2 sayur je... Tapi just potong sayur kacang panjang jer.. He he he.. Sebab Anis kacau. X leh nak wat keja. Lastnya aku layan Anis je la bawak masuk bilik tidokan dia.

Balik citer psl jari yg luka terhiris td, bila ada aktiviti yg kena berurusan ngan air, aku rasa suspen sebab takut pedih pd luka tu. Tapi bila cuci2, Aikk!! X pedih pulak!! Agaknya sebab just air je kut..kalau kena sabun baru pedih kut... So bila sampai aktiviti cuci ngan sabun, aku suspen. Aaikkk!! X jugak pedih!

Kebiasaannya kalau jari kita luka kena pisau kita akan rasa pedih bila kena air kan?? Kalau kena air sabun lagi la pedih kann....

Tapi Alhamdulillah luka sy x pedih bila kena air... Kena sabun pun x pedih...

Kenapa ye? Aku dah jadi org kebal ke?? Woww!!

Baru aku teringat!!! Aku consume VIVIX Shaklee!!





No wonder la aku x rasa pedih...dgn kuasa Allah, vivix tu dah produce sel2 baru pada luka yg kena hiris tu!! Amazing kan.... Just an hour je....

So terbuktilah ramuan Vivix ni melindungi dan memperbaiki sel-sel!! 

Terbuktilah Vivix ni menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria. Apa plak 'mitochondria' ? Ala...susah nak explain... Senang citer Mitochondria ni adalah benda yg kedua terbesar dalam sel2.. 

Subhanallah... 

Jom tengok apa jadi pada luka pagi ni...


Ni gambar diambil jam 7.30 pagi (Ahad 14/08/16). Dah kering dan dlm proses nak cantum dah... Nampak tak??

Amazing ViviX!! No wonder ramai yg dapat kebaikan sembuh penyakit dgn consume vivix. 

Jom kita tgk testimoni org lain..

























































Banyak kan... U all nak check lebih lagi memang ada... Kat google search atau google image.. 

Banyak sgt sampai aku x tercopy!!

Kepada yg dah ada penyakit tu, kita cuba usaha ikhtiar dgn Vivix. X salah kita cuba. Mana la tahu kalau Allah izinkan sembuh dgn Vivix mcm org2 lain yg bagi testimoni tu. 

Kepada yg masih sihat walafiat tu, jaga la kesihatan...jaga pemakanan. X salah jugak kita consume Vivix dari awal utk cegah penyakit. 

My Health My Wealth.

Ada yg berminat nak dapatkan Vivix? 

Ni no hp untuk di hubungi ye 

 🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽





























No comments:

Post a Comment