Tuesday 11 October 2016

Punca Osteoperosis

Ramai x tau termasuk la diri saya sendiri sebelum ni. (Alhamdulillah dgn Shaklee sy di beri peluang mempelajari serba sedikit ilmu nutrisi).

Rupa-rupanya kalsium dlm tulang kita ni akan berkurangan utk memenuhi keperluan tubuh badan kita. Apa yg sebabkan kalsium berkurangan?

Macam ni citernya...

Senang citer, tulang kita ni umpama mcm bank simpanan 'kalsium'. Tulang akan berhenti menyerap kalsium pd umur kita di awal 30an.

Selepas tulang berhenti serap kalsium, setiap kali kita x makan makanan yg berkhasiat dan tubuh badan tidak cukup kalsium, dia akan curi kalsium dari dalam tulang.

Apabila kalsium bnyk dicuri keluar dr tulang, mengakibatkan tulang kita jadi tidak padat (osteoperosis) dan mudah patah apabila terjatuh dan penyakit2 yg berkaitan dgn tulang.



Di nasihatkan pengambilan Shaklee 'Ostematrix' setiap hari bagi memastikan keperluan kalsium mencukupi supaya kalsium dari tulang tidak di ambil. Jadi kita boleh mengelakkan osteoperosis drpd berlaku.



Perlu di ingatkan jugak, suplemen Kalsium perlu diambil dgn vitaminD dan magnesium supaya kalsium tidak diserap ke dlm darah..klw x akan myebabkan kalsium berkumpul di bahagian otot, jantung dan buah pinggang..boleh membentuk batu karang. Dah jadi mudarat plak nanti kalau x btul cara pengambilannya.

Sebab tu sy cadangkan pengambilan Ostematrix Shaklee kerana kita x perlu risau dan susah payah pulak nak cari Vit D dan magnesium sebab dlm ostematrix tu dah siap2 Shaklee masukkan skali vitamin D dan magnesium. Just telan je 4 biji sebelum tdo k.

So, penting tak kalsium ni pd tubuh badan? Penting sgt..

Hubungi sy untuk mendapatkannya

Hayati - 012-7458096



$$$$$$$$%%%%%%%%$$$$$$$



UMUR DAH 61 TAPI TAK PERNAH SAKIT SENDI DAN TULANG!!

Apa rahsianya??

Saya nak tanya, ada tak dikalangan ibu bapa anda yang mengalami masalah sendi? Sakit lutut? Sakit pinggang? Lenguh otot? Dan patah tulang apabila terjatuh??

Anda tau tak salah satu puncanya adalah tulang yang tidak cukup kalsium.

Tulang yang tak cukup kalsium ni, adalah tulang yang tidak berkualiti. Sekali jatuh dah retak. Selalunya kita tengok pada orang-orang tua.

Kalau orang muda zaman sekarang ni, yang tak cukup kalsium, akan komplen sakit pinggang, lenguh otot, kebas kaki dan tangan serta selalu sakit kepala.

Opps lagi satu... Susah nak berak.

Anda ada tak salah satu dari masalah ni??

Kalau ada maknanya anda kekurangan kalsium dan vitamin D.

Senang saja nak hilangkan simptom tu.

Amalkan 4 biji ostematrix setiap hari.

Banyak sangat ke??

Kalau korang nak tahu. Setiap hari, kita perlukan 1000-1200 mg kalsium dan 400 IU-600 IU vitamin D. Bergantung kepada peringkat usia dan aktiviti harian.

Lagi sibuk, lagi tua, lagi banyak kena ambil.

Jadi 4 biji Ostematrix ni dah cukup elok untuk anda semua.

Kalau mak ayah anda sakit-sakit macam diatas ni, cepat-cepat belikan Ostematrix ye.

Credit :- Master Dr. Hasifah

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment