Thursday 3 November 2016

Raja Tumbuhan? Kenapa Alfalfa Di Gelar Raja Tumbuhan?

ALFALFA COMPLEX


Perbezaan Shaklee:


Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an.


Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.  Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi dikalangan  tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun Alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.


Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.








Manfaat Utama:

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi- Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.


* Mencuci hati, darah dan usus- Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.


* Melawan Alahan- Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.


* Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut- Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit. 


* Menyingkirkan lemak dan kolestrol- Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit hantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.


* Melawan Tumor- Memakan 30-50 biji tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.


* Melegakan keletihan- Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.


* Mencegah/merawat atritis- Melegakan sakit atritis dan kesakitan.







Promosi bulan November 2016. Cepat2 dapatkan!!





Rekomendasi:

Untuk kesihatan berpanjangan: 2 kali sehari-10 biji setiap pengambilan


Larutkan 10 biji alfalfa di dalam air, campurkan 3 biji Shaklee Peppermint-Ginger dan jus buahan atau jus pekat untuk yang kebih enak. Ia baik untuk sistem usus dan perut. Sesuai untuk diminum pada bila-bila masa.


Untuk pencucian usus dan detoksifikasikan, mencuci darah, melawan kanser: 3-4 kali sehari, 10 biji setiap pengambilan (di ambil dengan air kosong).




** copy paste dr buku Panduan Nutrisi Shaklee

Alfafa adalah antara produk Shaklee yg pertama sy amalkan. Dah setahun lebih sy amalkan dan alhamdulillah sy dah rasai kesannya.

Kesan yg paling ketara ialah masalah keputihan. Kalau dulu, sy pergi klinik x ada la penyakit lain..citer psl sakit keputihan ni aje la.. Sy pernah dpt MC disebabkan keputihan ni tau. Tp sekarang sejak sy amalkan Alfalfa Shaklee ni Alhamdulillah semua tu dah jadi sejarah.  Seluar dalam sy bersih, kekadang nak bezakan yg dah basuh atau belum basuh pun susah tau! Ha ha ha...

Lagi satu yg sy prasan sejak amalkan Shaklee ni, hubungan suami isteri pun bertambah baik. Mungkin di sebabkan dgn izin Allah suplemen Shaklee ni mampu menjaga sistem badan dgn lebih baik dan blood circulation pun bertambah baik semuanya jadi 'baik-baik'... He he he

So kepada yg ada masalah keputihan dan masalah dlm hubungan suami isteri tu, sy sarankan uolls mulakanlah dgn pengambilan suplemen ni. Kita berusaha, hanya Allah yg beri kesembuhan.





Mencari pendapatan sampingan? Jom niaga bersama2 sy. Berniaga dari rumah jer.. Jangan risau kalau x pandai berniaga secara online. Panduan dan tunjuk ajar akan diberikan asalkan ada kegigihan utk merubah kehidupan.


Hubungi saya 012-7458 096



Norhayati Zambri

Founder

Sejahtera Empire





No comments:

Post a Comment