Tuesday 1 November 2016

Survey Landmark Study - Suplemen Shaklee, Lain2 Atau Tidak Langsung

Ada dikalangan org yg berpendapat makan suplemen ni membazir je... Makan aje lah sayur, ikan, daging dan buah..apa payah nak makan suplemen suplemen ni....

Dan ada jugak di kalangan org yg berpendapat ambik suplemen ni bagus... Tapi buat apa nak bersusah payah nak cari suplemen yg terbaik & berkualiti... semua suplemen tu sama jer... Kalau jumpa suplemen yg harganya murah, seronok sangat dah tu... Jimat duit aku..

Dan tak kurang jugak, ada di kalangan org yg berpendapat, pengambilan suplemen ni memang bagus dan merupakan keperluan pd zaman sekarang. Tapi.. Money constrain.. Eemm.. nak wat camana.. Sudahnya x makan apa2 suplemen.

Eeemmm .....

Kepada golongan 1, sy nak tanya, adakah kita dapat pastikan setiap hari kita makan makanan yg seimbang? Pasti semua zat makanan tu dapat diserap oleh badan? Pasti ke semua makanan yg di makan tu berkhasiat?

Bagi golongan 2 pula, kalau ada yg natural/semulajadi mengapa nak pilih yg sentetik? Organ dan sistem badan kita lebih mudah menyerap nutrisi yang semulajadi. 'Sparepart' yg x ada ganti ni, jangan main cincai2 je telan.. Suppose yg "dalaman" ni la yg kita patut lebih utamakan.

Golongan 3 pulak... Jom join bisnes Shaklee. Bonus daripada sale kita boleh beli suplemen utk diri kita dan keluarga, insyaAllah.

Ni sy share survey yg dijalankan oleh Landmark Study kpd 3 golongan iaitu :-

Golongan 1 - pengamal suplemen Shaklee (hijau)

Golongan 2 - pengamal suplemen jenama lain2 (biru)

Golongan 3 - tidak amalkan apa2 suplemen (kelabu)

Cuba teliti risiko tu betul2 ye.... Harap faham



posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment